Natuurlijk Eten & Genezen

VOEDING VOOR HUID, HAAR EN NAGELS

Voeding- en leefwijze zijn ook voor huid, haar en nagels van groot belang. Hier volgen enkele tips om de juiste voeding te kiezen voor huid, haar en nagels:

  • Deze worden in goede conditie gehouden door onder andere vitamine A (bèta-caroteen), B-complex, C en E en de mineralen zink en silicium.
  • B-vitamines komen vooral voor in volkoren graanproducten, eieren, kiemen, noten, zaden, peulvruchten, vloeibaren melkproducten, aardappelen en vlees.
  • Koudgeperste plantaardige olie, noten, zaden, noten- en zadenpasta en vette vis bevatten veel zink (m.u.v. de olie) en essentiële vetzuren. Tarwekiemolie is het rijkste aan vitamine E.
  • Voldoende drinken is van groot belang. Water, kruidenthee, zure melkproducten, melkzuur gefermenteerde groentensappen zijn aan te raden. Rooibosthee heeft huidverzorgende eigenschappen, brandnetelthee is bloedreinigend.
  • Volkoren graanproducten, vooral gierst en haver bevatten veel silicium (kieselzuur) die nodig is voor de vorming van bindweefsel, botten en kraakbeen.
  • Eet volop verse groenten en fruit en zorg voor veel variatie.
  • Het uitgewogen voedingspatroon volgens Metabolic Balance® zorgt ook voor een mooie huid en sterke nagels.
  • Het homeopathische middel Silicea D12, 3 keer 3 globuli per dag, kan voor sterkere nagels en haar zorgen.
Dit artikel delen met anderen:

Geplaatst door Sabine, klassiek homeopaat & voedingsdeskundige

Sabine

Sinds 2005 werkt Sabine als homeopaat in haar praktijk en heeft zij mensen begeleid met een leeftijd variërend 3 maanden tot 101 jaar. Sinds 2009 begeleid zij ook mensen met gewichtsproblemen en/of vragen over hun voedingspatroon. Natuurlijke voeding geldt als basis voor een gezond lichaam met een persoonlijke aanpak. Vaak wordt het voedingsadvies ook gebaseerd op uw bloedwaardes met het individueel voedingsplan van Metabolic Balance®.

Gerelateerde artikelen